Wspólnie z "Gazetą Wyborczą", Global Editors Network, Google i Fundacją ePaństwo poszukamy rozwiązań na innowacyjne zbieranie, wizualizację i prezentację danych podczas kampanii wyborczej.
Dziennikarz, programista i grafik to skład drużyny redakcyjnej, która przez dwa dni będzie pracować nad tematem: "Wybory prezydenckie w polskich mediach: jak w innowacyjny sposób zbierać, wizualizować i prezentować dane podczas kampanii i po jej zakończeniu? Jak angażować wyborców za pomocą cross-platformowych raportów danych oraz narzędzi do relacji na żywo?".
Rywalizować będzie ze sobą kilka drużyn, a zwycięzcy konkursu projektów w Warszawie zostaną zaproszeni do finału, który odbędzie się w Barcelonie. Na tym polega idea Editors' Lab: "Gazeta Wyborcza" Hackdays, które odbędą się już w dniach 30-31 marca w redakcji "Gazety Wyborczej".
W warsztatach będą uczestniczyć trzyosobowe drużyny redakcyjne: dziennikarz, programista i grafik. Będą pracować nad autorską odpowiedzią na pytanie: "Jak w innowacyjny sposób zbierać, wizualizować i prezentować dane podczas kampanii wyborczej i po jej zakończeniu? Jak angażować wyborców za pomocą cross-platformowych raportów danych oraz narzędzi do relacji na żywo?". W ciągu dwóch dni wymyślą projekt oraz zaprogramują prototyp i przygotują prezentację swojego pomysłu.
Uczestnicy będą pracować pod okiem międzynarodowego jury, m.in. ekspertów Global Editors Network, fundacji ePaństwo oraz MamPrawoWiedzieć.pl, którzy będą służyć też radą jako mentorzy. Jury ogłosi zwycięzców reprezentujących Polskę podczas finału programu w Barcelonie, który odbędzie się w czerwcu. Wszyscy uczestnicy dostaną certyfikaty.
Drugiego dnia - 31 marca - odbędzie się bezpłatne, otwarte seminarium dla dziennikarzy oraz innych zainteresowanych innowacjami w mediach, np. wydawców serwisów, przedsiębiorców internetowych, twórców aplikacji, blogerów, naukowców, studentów.
Seminarium rozpocznie się o godzinie 16. Otworzy je Piotr Stasiński, zastępca redaktora naczelnego "Gazety Wyborczej". W trakcie wydarzenia zaprezentują się drużyny redakcyjne, które przez dwa dni pracowały nad swoimi pomysłami. Następnie wystąpią Derek Watkins z "New York Timesa" z prezentacją dotyczącą wizualizacji wyborów w gazecie, Bertrand Pecquerie, dyrektor generalny Global Editors Network, oraz inni międzynarodowi eksperci w dziedzinie nowoczesnego dziennikarstwa z całego świata.
Zwieńczeniem wydarzenia będzie ogłoszenie zwycięzców drugiej edycji Editors' Lab w Polsce.
Udział jest bezpłatny.
Kiedy?
Warsztaty i konkurs: 30-31 marca.
Seminarium: 31 marca
Gdzie?
Redakcja "Gazety Wyborczej", siedziba Agory
ul. Czerska 8/10, 00-732 Warszawa
Organizatorzy: "Gazeta Wyborcza", Global Editors Network
Partnerzy: Google, fundacja ePaństwo, MamPrawoWiedziec.pl
Patronat medialny: Prasa Info