Do jakich informacji zyskali dostęp kontrahenci? Jaki nowy certyfikat muszą posiadać właściciele statków?
#weszło w poniedziałek, 25 grudnia
Dowodami w postępowaniu podatkowym mogą być analizy przygotowane przez Krajową Administrację Skarbową.
Kontrahent może uzyskać informacje m.in. o zaległościach w spłacie podatków czy niezłożeniu deklaracji podatkowej przez przedsiębiorcę, z którym planuje zawrzeć umowę. Wcześniej te informacje obejmowała tajemnica skarbowa.
Ścieżka prac nad projektem ustawy o zmianie ustawy - Ordynacja podatkowa
#weszło w czwartek, 28 grudnia
Armator musi posiadać ubezpieczenie lub inne zabezpieczenie finansowe na wypadek porzucenia (np. niepłacenia pensji określonej w umowie, pozostawienia bez środków i wsparcia), uszkodzenia ciała, choroby albo śmierci marynarza.
Ubezpieczyciel wydaje certyfikat potwierdzający ubezpieczenie danego statku.
Marynarz może dochodzić przysługujących mu pieniędzy bezpośrednio u ubezpieczyciela.
Za brak takiego certyfikatu grozi od 5 do 10 tys. zł kary.
Ustawa dostosowuje przepisy do postanowień Konwencji o Pracy na Morzu dot. dokonywania inspekcji warunków pracy i życia marynarzy na statkach oraz dyrektywy unijnej.
Ścieżka prac nad projektem ustawy o zmianie ustawy o pracy na morzu oraz niektórych innych ustaw
#częściowo wchodzi w niedzielę, 31 grudnia
Prezes Krajowego Zarządu Gospodarki Wodnej oraz minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej podpiszą protokoły zdawczo-odbiorcze, które oznaczają, że to minister będzie rozporządzał mieniem o szczególnym znaczeniu transportowym.
Ścieżka prac nad projektem ustawy - Prawo wodne