Informacje ogólne

Posłanka

Klub/koło: Klub Parlamentarny Nowoczesna

Data i miejsce urodzenia: 1969-07-24, Łódź

Zawód: nauczyciel akademicki

Wykształcenie: wyższe

Wygrana w wyborach: Wybory parlamentarne 2015

Komitet wyborczy: Nowoczesna Ryszarda Petru

Okręg: 9 Łódź

Liczba głosów: 18 549 (5.17%%)

Doktor nauk matematycznych, wykłada na Uniwersytecie Łódzkim. W l. 90. działaczka Unii Demokratycznej, następnie Unii Wolności. W l. 2001-2004 członkini zarządu krajowego UW. Członkini Komitetu Organizacyjnego Festiwalu Nauki, Techniki i Sztuki w Łodzi. Blogerka i publicystka magazynu „Libert...é!”. Członkini stowarzyszenia Instytut Tolerancji. W l. 1998-2002 była radną miasta Łodzi. W 2001 r. i 2005 r. bez powodzenia kandydowała do Sejmu, a w 2004 r. do PE. Członkini partii Nowoczesna: przewodnicząca klubu parlamentarnego Nowoczesnej, od listopada 2017 r. przewodnicząca partii. Posłanka od 2015 r. (VIII kadencja), była członkiem komisji: regulaminowej, spraw poselskich i immunitetowych oraz etyki poselskiej. Obecnie zasiada w komisji edukacji, nauki i młodzieży (zastępca przewodniczącego).
Czytaj więcej
Zwiń

Poglądy

Kwestionariusz MamPrawoWiedziec.pl
Pytanie MamPrawoWiedziec.pl — Związki partnerskie (2018)

1. Które z poniższych propozycji sformalizowania związków osób tej samej płci powinny Pani/ Pana zdaniem zostać wprowadzone w Polsce?
  1. Zawieranie małżeństwa w Urzędzie Stanu Cywilnego.
  2. Zawieranie związku partnerskiego w Urzędzie Stanu Cywilnego.
  3. Zawieranie związku partnerskiego – umowy spisywanej przed notariuszem.
  4. Nie ma potrzeby wprowadzania nowej instytucji formalizującej związki osób tej samej płci.
2. Czy Pani/ Pana zdaniem osobom tej samej płci, które żyją w stałym związku powinny przysługiwać wymienione poniżej prawa?  
Prosimy wybrać wszystkie odpowiedzi, które pasują.
Tak Nie Nie mam zdecydowanej opinii w tej sprawie
Prawo do otrzymywania od lekarza informacji o stanie zdrowia partnera/ partnerki.
Prawo do odbioru zwłok i pochowania zmarłego partnera/ partnerki.
Prawo do objęcia ubezpieczeniem zdrowotnym partnera/ partnerki.
Prawo do dziedziczenia po zmarłym partnerze/ partnerce.
Prawo do wspólności majątkowej i wspólnego rozliczania podatków.
Prawo do reprezentowania partnera/ partnerki jako pełnomocnik w sprawach formalnych (np. w sądzie, urzędzie skarbowym, odbierając korespondencję na poczcie).
Prawo do adopcji dzieci.
Prawo do adopcji biologicznych dzieci swojego partnera/ partnerki.
Zawarte przez nie za granicą związki małżeńskie powinny być uznawane w Polsce.
3. Czy zgodzi się Pani/ Pan ze stwierdzeniem, że osoby homoseksualne są w Polsce dyskryminowane?
  1. Tak
  2. Nie
  3. Nie mam zdecydowanej opinii w tej sprawie
Pokaż mniej

Kwestionariusz MamPrawoWiedziec.pl
Półmetek Sejmu VIII kadencji (2017)

Prosimy wymienić i zwięźle opisać trzy największe sukcesy w Pani / Pana pracy jako posła w Sejmie VIII kadencji:
1.
Przygotowanie planow związanych z reforma edukacji po PIS
2.
Zmiana postrzegania gimnazjów przez spoleczenstwo
3.
Wycofanie się PIS z ustawy zaostrzającej ustawę o planowaniu rodziny z 1993
Sejm VIII kadencji przyjął 393 ustawy. Które ustawy uchwalone przez Sejm VIII kadencji są Pani/ Pana zdaniem najważniejsze? Prosimy wskazać maksymalnie trzy ustawy.
1.
Ustawa Prawo oswiatowe
2.
Ustawa wprowadzająca do Prawa oswiatowego
3.
Ustawy o TK
Jakie plany na działalność poselską ma Pani/ Pan na kolejne dwa lata kadencji Sejmu? Prosimy wymienić trzy konkretne propozycje wraz z krótkim uzasadnieniem.
1.
Przypilnowanie zmian w szkolnictwie wyższym, poprawki do Ustawa 2.0
2.
Przygotowanie zmian do Karty Nauczyciela
3.
Sprawna praca Klubu Poselskiego Nowoczesnej
Czy przygotowała Pani/ przygotował Pan podsumowanie swojej dwuletniej pracy w Sejmie? (np. sprawozdanie, raport, spotkanie z wyborcami, itp.)
  1. Tak
  2. Nie
Jeżeli tak, prosimy o krótki opis, w jakiej formie podsumowała Pani/podsumował Pan dotychczasową pracę w Sejmie oraz link do sprawozdania. Jeśli przygotowali je Pani/ Pan w oddzielnym dokumencie, prosimy o przesłanie go na adres 61@art61.pl.
Grafika z opisem działań.
Pokaż mniej

Kwestionariusz MamPrawoWiedziec.pl
Pytanie MamPrawoWiedziec.pl — głosowanie nad ustawą budżetową na 2017 r. (2016)

Czy podczas 33. posiedzenia Sejmu wzięła Pani udział/ wziął Pan udział w głosowaniu nad całością projektu ustawy budżetowej na 2017 r. (głosowanie nr 18., link do procesu legislacyjnego), które odbyło się 16 grudnia 2016 r. w Sali Kolumnowej Sejmu?
  1. Tak
  2. Nie
Co było przyczyną przyczyną niewzięcia przez Panią/Pana udziału w głosowaniu nad ustawą budżetową na rok 2017 r., które odbyło się 16 grudnia w Sali kolumnowej Sejmu (głosowanie nr 18)?
  1. Byłam/łem nieobecna/y podczas całego posiedzenia.
  2. Nie przebywałam/łem w Sali Kolumnowej w momencie głosowania.
Pokaż mniej

Kwestionariusz MamPrawoWiedziec.pl
Parlament (2015)

INFORMACJE PODSTAWOWE
Imię (imiona):
Katarzyna
Nazwisko:
Lubnauer
Data urodzenia:
24.07.1969
Miejsce urodzenia:
Łódź
Ostatnio wykonywany zawód:
Kandydatka/ Kandydat na funkcję:
  1. Posłanka na Sejm RP/ Poseł na Sejm RP
  2. Senator RP
Okręg wyborczy:
  1. 1 Legnica
  2. 2 Wałbrzych
  3. 3 Wrocław
  4. 4 Bydgoszcz
  5. 5 Toruń
  6. 6 Lublin
  7. 7 Chełm
  8. 8 Zielona Góra
  9. 9 Łódź
  10. 10 Piotrków Trybunalski
  11. 11 Sieradz
  12. 12 Kraków
  13. 13 Kraków
  14. 14 Nowy Sącz
  15. 15 Tarnów
  16. 16 Płock
  17. 17 Radom
  18. 18 Siedlce
  19. 19 Warszawa
  20. 20 Warszawa
  21. 21 Opole
  22. 22 Krosno
  23. 23 Rzeszów
  24. 24 Białystok
  25. 25 Gdańsk
  26. 26 Gdynia
  27. 27 Bielsko-Biała
  28. 28 Częstochowa
  29. 29 Gliwice
  30. 30 Rybnik
  31. 31 Katowice
  32. 32 Sosnowiec
  33. 33 Kielce
  34. 34 Elbląg
  35. 35 Olsztyn
  36. 36 Kalisz
  37. 37 Konin
  38. 38 Piła
  39. 39 Poznań
  40. 40 Koszalin
  41. 41 Szczecin
Komitet wyborczy
  1. Komitet Wyborczy Prawo i Sprawiedliwość
  2. Komitet Wyborczy Wyborców Zbigniewa Stonogi
  3. Komitet Wyborczy Wyborców Ruch Społeczny Rzeczypospolitej Polskiej
  4. Komitet Wyborczy Wyborców Zjednoczeni dla Śląska
  5. Komitet Wyborczy Samoobrona
  6. Komitet Wyborczy Wyborców Grzegorza Brauna Szczęść Boże!"
  7. Komitet Wyborczy Kongres Nowej Prawicy
  8. Komitet Wyborczy Wyborców Mniejszość Niemiecka
  9. Komitet Wyborczy Wyborców Obywatele do Parlamentu
  10. Komitet Wyborczy Platforma Obywatelska RP
  11. Komitet Wyborczy Partia Razem
  12. Komitet Wyborczy KORWiN
  13. Komitet Wyborczy Polskie Stronnictwo Ludowe
  14. Koalicyjny Komitet Wyborczy Zjednoczona Lewica SLD+TR+PPS+UP+Zieloni
  15. Komitet Wyborczy Wyborców Kukiz'15"
  16. Komitet Wyborczy Nowoczesna Ryszarda Petru
  17. Komitet Wyborczy Wyborców JOW Bezpartyjni
Numer na liście
1
Wykształcenie
  1. Podstawowe
  2. Gimnazjalne
  3. Zasadnicze zawodowe
  4. Średnie
  5. Wyższe licencjackie/ inżynierskie
  6. Wyższe magisterskie
Dodatkowe informacje o wykształceniu  (np. nazwa szkoły, kierunek wykształcenia, specjalizacja, stopnie naukowe, itp.)
dr matematyki
DANE KONTAKTOWE:
E-mail do kontaktu z wyborcami
katarzyna.lubnauer@nowoczesna.org
Strona internetowa
katarzyna.lubnauer.nowoczesna.org
Blog
lubnauer.liberte.pl
Inne elektroniczne formy kontaktu z wyborcami (np. adresy w serwisach społecznościowych, loginy w komunikatorach internetowych)
https://www.facebook.com/Katarzyna-Lubnauer-1472368726416137/timeline/
Adres biura wyborczego
Kościuszki 1 pok 238, Łódź
Poniżej wymieniliśmy wybieralne funkcje publiczne. Prosimy o wskazanie funkcji publicznych, które Pani/Pana dotyczą.
Prosimy wybrać wszystkie odpowiedzi, które pasują.
W przeszłości pełniłam/ pełniłem tę funkcję. Obecnie pełnię tę funkcję. Nie pełniłam/ nie pełniłem tej funkcji w przeszłości.
B. Radny rady gminy
C. Radny rady powiatu
D. Radny sejmiku wojewódzkiego
E. Poseł na Sejm RP
F. Senator RP
G. Poseł do Parlamentu Europejskiego
W pracy parlamentarzysty przydatna jest umiejętność komunikowania się w języku obcym, np. podczas udziału w pracach grup bilateralnych czy reprezentowania Polski za granicą.  W jakich językach obcych potrafi się Pani/ Pan swobodnie porozumiewać?
Prosimy wybrać wszystkie odpowiedzi, które pasują.
  1. Język angielski
  2. Język francuski
  3. Język niemiecki
  4. Język hiszpański
  5. Język rosyjski
Zainteresowania/ hobby
żeglarstwo, systemy edukacyjne
Jakie główne cele zamierza Pani/ Pan osiągnąć jako posłanka/ poseł lub jako senator?
Reforma edukacji zmierzająca do uczynienie polskiej szkoły bardziej praktyczną: pracownie, doświadczenia, zmiany na zajęciach technicznych. narodowy program języka angielskiego. Zaprzestanie finansowania religii z budżetu państwa. Indywidualne doradztwo zawodowe dla uczniów. Szkolnictwo zawodowe.
Jakie najważniejsze działania podejmie Pani/ Pan na rzecz mieszkańców Pani/ Pana okręgu wyborczego?
Stworzenie łódzkiego lobby. Obecnie regionalny zespół parlamentarny nie działa aktywnie.
Jakie są według Pani/ Pana największe dokonania parlamentu mijającej kadencji? Prosimy wskazać maksymalnie trzy kwestie.
1.
Ustawa o in vitro
2.
Ustawa o rewitalizacji - jeśli będzie przyjęta
3.
Jakie są według Pani/ Pana największe niepowodzenia parlamentu mijającej kadencji? Prosimy wskazać maksymalnie trzy kwestie.
1.
Spóźniona ustawa o uzgodnieniu płci - veto prezydenta
2.
związki partnerskie - brak ustawy
3.
OFE - zabranie środków z OFE do ZUS
Które ustawy uchwalone przez parlament mijającej kadencji były Pani/ Pana zdaniem najważniejsze?  Prosimy wskazać maksymalnie pięć ustaw.
1.
Ustawa o rewitalizacji - jeśli będzie przyjęta
2.
Ustawa o in vitro
3.
reforma szkolna - wysłanie 6 latków do szkół
4.
5.
Dziękujemy za wypełnienie pierwszej części kwestionariusza, dzięki której wyborcy będą mogli lepiej Panią/ Pana poznać. Druga część składa się z pytań tematycznych dotyczących różnych polityk, którymi zajmuje się parlament.    Nie trzeba odpowiadać na wszystkie pytania, a w profilu kandydatki/ kandydata wyświetlać się będą jedynie te, w których zaznaczy Pani/Pan jakąkolwiek odpowiedź.   Poniżej znajduje się lista domyślnie zaznaczonych tematów, których dotyczą pytania. Prosimy o pozostawienie zaznaczonych tych tematów, w których chciałby się Pani/ chciałby się Pan wypowiedzieć. Po wybraniu tematów wyświetlą się pytania do nich przypisane.   Zachęcamy do zapoznania się ze wszystkimi pytaniami.    
  1. sprawy ustrojowe
  2. prawa i wolności obywatelskie
  3. budżet
  4. podatki
  5. polityka społeczna
  6. rynek pracy
  7. zdrowie
  8. energetyka
  9. bezpieczeństwo
  10. gospodarka
  11. rolnictwo
  12. cyfryzacja
  13. polityka zagraniczna i migracje
  14. sprawy europejskie
  15. samorząd i rozwój regionalny
  16. nauka
  17. edukacja
  18. kultura
  Czy zgadza się Pani/ Pan z wymienionymi stwierdzeniami dotyczącymi zasad działania partii politycznych?
Prosimy wybrać wszystkie odpowiedzi, które pasują.
Tak Nie Nie mam zdecydowanej opinii w tej sprawie
Należy odstąpić od zasady finansowania partii politycznych z budżetu państwa na rzecz finansowania partii poprzez dobrowolne wpłaty obywateli.
Należy wprowadzić możliwość odpisania części podatku na wybraną partię polityczną, jak w przypadku organizacji pożytku publicznego.
Należy określić jaką część subwencji partie powinny wydawać na cele merytoryczne.
Należy zwiększyć kompetencje oraz budżet organów kontrolujących finanse partii.
Należy obniżyć próg głosów otrzymywanych w wyborach parlamentarnych uprawniający partię do otrzymania subwencji na swoją działalność poniżej obecnie obowiązujących 3 proc.
Listy wyborcze partii politycznych powinny być układane w drodze prawyborów regulowanych ustawą.
Partie polityczne powinny na bieżąco w internecie publikować informacje o gromadzonych środkach finansowych i ponoszonych wydatkach.
  Czy zgadza się Pani/ Pan z wymienionymi stwierdzeniami?
Prosimy wybrać wszystkie odpowiedzi, które pasują.
Tak Nie Nie mam zdecydowanej opinii w tej sprawie.
Należy obniżyć liczbę podpisów wymaganych pod wnioskiem o referendum lokalne (obecnie przeprowadza się je na wniosek 10 proc. wyborców gminy lub powiatu i 5 proc. wyborców województwa).
Należy zlikwidować powiaty.
Należy zagwarantować prawo inicjatywy uchwałodawczej mieszkańców.
Należy zagwarantować ustawą, by decyzje, które podejmują mieszkańcy w ramach budżetu partycypacyjnego były wiążące dla samorządu.
Należy wprowadzić obowiązkowy budżet partycypacyjny w każdej gminie.
  Istnieje wiele mechanizmów i zasad, które pozwalają na zwiększenie udziału obywateli w procesie stanowienie prawa. Które z wymienionych mechanizmów zamierza Pani/ Pan wspierać i stosować, zasiadając w parlamencie?
Prosimy wybrać wszystkie odpowiedzi, które pasują.
Tak Nie Nie mam zdecydowanej opinii w tej sprawie.
Szersze niż dotychczas stosowanie praktyki wysłuchania publicznego.
Ułatwienie zainteresowanym osobom uczestnictwa w posiedzeniach komisji sejmowych (obecnie w posiedzeniu komisji można brać udział na zaproszenie przewodniczącego).
Zmniejszenie obowiązującego obecnie progu liczby podpisów (100 tys.) niezbędnych do wniesienia obywatelskiej inicjatywy ustawodawczej.
Wprowadzenie obowiązku przeprowadzania referendum na wniosek co najmniej 500 tys. obywateli.
Zniesienie wymogu 50 proc. frekwencji, która jest obecnie warunkiem uznania wyniku referendum za wiążący.
Zakaz odrzucenia obywatelskiego projektu ustawy w pierwszym czytaniu w Sejmie.
Uregulowanie ustawą mechanizmu konsultacji społecznych.
    Czy zgadza się Pani/ Pan z następującym stwierdzeniem?
Prosimy wybrać jedną odpowiedź.
Tak Nie Nie mam zdecydowanej opinii w tej sprawie.
Istnieją sprawy, które w nadchodzącej kadencji Sejmu należy rozstrzygnąć w ogólnokrajowym referendum.
  Składając deklarację podatkową, obywatel może wybrać organizację pożytku publicznego, do której trafi 1 proc. jego podatku. Czy zgadza się Pani/ Pan z następującymi stwierdzeniami na temat mechanizmu „1 %”?
Prosimy wybrać wszystkie odpowiedzi, które pasują.
Tak Nie Nie mam zdecydowanej opinii w tej sprawie.
Należy ograniczyć możliwość przekazywania odpisu na tzw. subkonta, które organizacje tworzą w celu redystrybucji środków dla osób prywatnych i instytucji.
Emeryci, renciści i osoby rozliczające się przez ZUS powinni zyskać prawo przekazywania 1 proc. podatku na wybraną organizację pożytku publicznego.
Należy zwiększyć wysokość odpisu podatkowego na organizacje pożytku publicznego z 1 proc. do 5 proc.
Należy rozszerzyć grupę uprawnionych do otrzymywania odpisu podatkowego o instytucje publiczne (np. szkoły, domy kultury, muzea).
  Które z wymienionych sposobów zwiększenia przejrzystości instytucji publicznych należy Pani/ Pana zdaniem wprowadzić w Polsce?
Prosimy wybrać wszystkie odpowiedzi, które pasują.
  1. Obowiązek prowadzenia przez instytucje publiczne rejestrów umów, gdzie publikowany będzie numer umowy, kontrahent, wartość, czas realizacji i przedmiot umowy.
  2. Jawność wynagrodzeń, nagród i premii dla pracowników administracji publicznej.
  3. Obowiązek włączania mieszkańców w proces sprzedaży mienia samorządowego.
  4. Transmisje internetowe z posiedzeń rad, sejmików, komisji sejmowych i samorządowych.
  5. Obowiązek prowadzenia imiennych rejestrów głosowań rad, sejmików, komisji sejmowych i samorządowych.
  6. Nie mam zdecydowanej opinii w tej sprawie.
    Które z poniższych metod ograniczania korupcji zamierza Pani/ Pan wspierać, zasiadając w parlamencie?
Prosimy wybrać wszystkie odpowiedzi, które pasują.
  1. Wprowadzenie zasady składania przed Sejmem okresowych sprawozdań z realizacji Rządowego Programu Zapobiegania Korupcji.
  2. Zwiększenie budżetu Centralnego Biura Antykorupcyjnego.
  3. Zwiększenie nakładów finansowych na działania Wydziałów ds. Walki z Korupcją w Komendach Wojewódzkich Policji.
  4. Wprowadzeń oświadczeń o braku konfliktu interesów dla urzędników i osób pełniących funkcje publiczne.
  5. Wprowadzenie ochrony prawnej sygnalistów (osób zgłaszających nieprawidłowości godzące w interes społeczny, m.in. przypadki korupcji zachodzące w ich środowisku zawodowym).
  6. Wprowadzenie do instytucji publicznych programów zapobiegania korupcji opartych na szacowaniu ryzyka wystąpienia korupcji w procesach decyzyjnych.
  7. Objęcie obowiązkiem składania oświadczeń majątkowych większej grupy osób publicznych.
  8. Ujednolicenie standardów składania oświadczeń majątkowych.
  9. Przystąpienie Polski do Partnerstwa na rzecz Otwartych Rządów – międzynarodowej inicjatywy na rzecz zwiększania otwartości i przejrzystości instytucji publicznych.
  10. Nie ma potrzeby podejmowania działań w walce z korupcją.
  11. Nie mam zdecydowanej opinii w tej sprawie.
  Ustawę regulującą działalność lobbingową Polska wprowadziła jako jeden z pierwszych krajów w Europie (w 2005 r.). Które z wymienionych rozwiązań zwiększających przejrzystość lobbingu byłaby Pani gotowa/ byłby Pan gotowy poprzeć?
Prosimy wybrać wszystkie odpowiedzi, które pasują.
  1. Rozszerzenie obowiązku rejestracji na wszystkie podmioty wykonujące działalność lobbingową (obecnie dotyczy tylko lobbystów zawodowych).
  2. Nałożenie na lobbystów obowiązku publikowania informacji o podejmowanych przez nich działaniach wobec organów władzy publicznej.
  3. Nałożenie na lobbystów obowiązku ujawnienia wysokości ich wydatków na działalność lobbingową.
  4. Utworzenie centralnej bazy danych, zawierającej wszystkie publikowane przez organy władzy publicznej informacje o działaniach podejmowanych wobec nich przez lobbystów.
  5. Nałożenie na parlamentarzystów obowiązku upubliczniania informacji o działaniach podejmowanych wobec nich przez lobbystów.
  6. Wprowadzenie systemu szkoleń dla parlamentarzystów na temat konfliktu interesów i zachowania się w sytuacji nieuprawnionego lobbingu.
  7. Obecne regulacje są wystarczające – nie ma potrzeby wprowadzania nowych rozwiązań.
  8. Nie mam zdecydowanej opinii w tej sprawie.
  Która z poniższych opinii na temat gromadzenia i przetwarzania danych o zdrowiu obywateli jest bliższa Pani/ Pana poglądom?
A. Informacje na temat zdrowia obywateli to dane wrażliwe. Ich gromadzenie i analizę należy ograniczyć do minimum, dbając przede wszystkim o prywatność pacjentów.

B. Gromadzenie i analiza bieżących informacji o stanie zdrowia obywateli pomagają lepiej planować świadczenie usług zdrowotnych. Należy je zbierać i analizować pomimo zagrożenia prywatności pacjentów.
Prosimy wybrać jedną odpowiedź.
Zdecydowanie A Raczej A Raczej B Zdecydowanie B Nie mam zdecydowanej opinii w tej sprawie.
  Które z poniższych stwierdzeń na temat legalizacji marihuany jest najbliższe Pani/ Pana poglądom?
Prosimy wybrać jedną odpowiedź.
  1. Marihuana jest szkodliwa i nie powinna być legalizowana.
  2. Stosowanie marihuany należy zalegalizować wyłącznie w celach leczniczych.
  3. Należy zalegalizować dostęp do marihuany.
  4. Nie mam zdecydowanej opinii w tej sprawie.
  Które z poniższych działań powinno Pani/ Pana zdaniem realizować państwo, aby wspierać działalność B+R (badania i rozwój) prowadzoną w ramach sektora prywatnego?
Prosimy wybrać wszystkie odpowiedzi, które pasują.
  1. Stosować zachęty podatkowe.
  2. Przeznaczać część budżetu państwa na granty badawcze dla przedsiębiorstw.
  3. Finansować przede wszystkim kierunki studiów przydatne w konkretnych sektorach gospodarki.
  4. Państwo nie powinno wspierać działalności badawczej prywatnych przedsiębiorstw.
  5. Nie mam zdecydowanej opinii w tej sprawie.
  Który z wymienionych poglądów na temat finansowania badań naukowych jest bliższy Pani/ Pana opinii?
A. Państwo powinno skoncentrować się na finansowaniu badań naukowych w kilku strategicznych sektorach.

B. Państwo powinno finansować badania naukowe w różnych sektorach, dając możliwość swobodnego eksperymentowania, niezależnie od dziedziny.
Prosimy wybrać jedną odpowiedź.
Zdecydowanie A Raczej A Raczej B Zdecydowanie B Nie mam zdecydowanej opinii w tej sprawie.
  Czy zgadza się Pani/ Pan z następującymi stwierdzeniami?
Prosimy wybrać wszystkie odpowiedzi, które pasują.
Tak Nie Nie mam zdecydowanej opinii w tej sprawie.
Polska powinna zwiększyć wydatki na naukę do 2,5 proc. PKB do 2030 roku.
Należy uelastycznić model kariery naukowej.
Państwo powinno wspierać finansowo rozwój nauk humanistycznych.
  Które z poniższych stwierdzeń jest bliższe Pani/ Pana poglądom?
A. Lepiej wykształcone społeczeństwo to gwarancja rozwoju gospodarczego - należy dążyć do tego, by jak najwięcej osób uzyskiwało wykształcenie wyższe.

B. Powszechność wyższego wykształcenia obniża jego jakość – należy przede wszystkim rozwijać ofertę kształcenia zawodowego.
Prosimy wybrać jedną odpowiedź.
Zdecydowanie A Raczej A Raczej B Zdecydowanie B Nie mam zdecydowanej opinii w tej sprawie.
  Istnieją dwie koncepcje rozwoju regionalnego. Które z poniższych stwierdzeń jest bliższe Pani/ Pana poglądom?
A. Należy wspierać i rozwijać duże ośrodki akademickie w Polsce – tylko takie uczelnie mogą przyciągnąć biznes i wpływać na rozwój gospodarczy.
B.Należy wspierać równomiernie rozłożoną terytorialnie sieć mniejszych uczelni w Polsce – ośrodki naukowe przyciągają biznes i wspomagają rozwój regionu.
Prosimy wybrać jedną odpowiedź.
Zdecydowanie A Raczej A Raczej B Zdecydowanie B Nie mam zdecydowanej opinii w tej sprawie.
  Która opinia na temat żywności modyfikowanej genetycznie jest najbliższa Pani/ Pana poglądom:
Prosimy wybrać jedną odpowiedź.
  1. Uprawa i dystrybucja żywności modyfikowanej genetycznie (GMO) powinna być całkowicie zakazana.
  2. Uprawa roślin GMO powinna być zakazana, natomiast dystrybucja żywności modyfikowanej genetycznie (GMO) powinna być dozwolona, a produkty modyfikowane genetycznie powinny być oznakowane.
  3. Zarówno uprawa roślin GMO jak i dystrybucja żywności modyfikowanej genetycznie (GMO) powinna być dozwolona.
  4. Nie mam zdecydowanej opinii w tej sprawie.
  Komisja Europejska pracuje nad umowami dotyczącymi handlu i inwestycji z Kanadą (w skrócie ang. CETA) i Stanami Zjednoczonymi (w skrócie ang. TTIP). Celem umów jest zwiększenie wymiany handlowej oraz wzajemnych inwestycji poprzez redukcję ceł i tzw. barier pozataryfowych, czyli przepisów ograniczających przepływ towarów i usług. Treść porozumień wzbudza jednak obawy społeczne m.in. o obniżenie standardów ochrony konsumentów, środowiskowych, demokracji czy praw człowieka. Czy zgadza się Pani/ Pan z wymienionymi stwierdzeniami?
Prosimy wybrać wszystkie odpowiedzi, które pasują.
Tak Nie Nie mam zdecydowanej opinii w tej sprawie.
Polska powinna ratyfikować umowy handlowe CETA i TTIP.
Negocjacje umów międzynarodowych (w tym umowy o wolnym handlu ze Stanami Zjednoczonymi) powinny być jawne.
Umowa z USA powinna zawierać system rozstrzygania sporów między państwami a zagranicznymi inwestorami (ang. ISDS).
  Czy zgadza się Pani/ Pan z poniższymi stwierdzeniami?
Prosimy wybrać wszystkie odpowiedzi, które pasują.
Tak Nie Nie mam zdecydowanej opinii w tej sprawie.
Należy zlikwidować gimnazja i przywrócić dwustopniowy system oświaty (szkoła podstawowa i szkoła średnia).
Wydatki z budżetu państwa na oświatę powinny być większe niż obecnie (subwencja oświatowa w 2015 r. była planowana na ok. 40 mld zł).
Należy znieść Kartę Nauczyciela i zatrudniać nauczycieli na podstawie przepisów Kodeksu Pracy.
Nauczyciele powinni rozliczać się z 40 godzinnego tygodnia pracy (obecnie nauczyciel rozlicza się z prowadzenia 18 lekcji, pozostały może poświęcić na przygotowanie, sprawdzanie prac, doszkalanie, itp.).
Dzieci powinny zaczynać edukację szkolną w wieku 6 lat.
Rodzice powinni decydować czy dziecko rozpocznie naukę w wieku 6 czy 7 lat.
  Które z poniższych stwierdzeń na temat sposobu wynagradzania nauczycieli jest bliższe Pani/Pana poglądom?
A. Wynagrodzenie nauczycieli powinno być powiązane z wynikami jakie osiągają ich uczniowie w egzaminach zewnętrznych.

B. Wynagrodzenie nauczycieli nie powinno zależeć od wyników uczniów.
Prosimy wybrać jedną odpowiedź.
Zdecydowanie A Raczej A Raczej B Zdecydowanie B Nie mam zdecydowanej opinii w tej sprawie.
  Obecnie dyrektorzy szkół prowadzonych przez samorządy są wybierani w konkursach przez komisje złożone z przedstawicieli samorządu, kuratorium, rady pedagogicznej, rady rodziców i związków zawodowych. Wybranego kandydata musi zaakceptować kuratorium.  Kto Pani/ Pana zdaniem powinien wybierać dyrektora szkoły?
Prosimy wybrać jedną odpowiedź.
  1. Obecny sposób wyboru dyrektorów szkół gwarantuje równowagę wszystkich podmiotów i nie należy go zmieniać.
  2. W wyborze dyrektora szkoły decydujący głos powinien należeć do rodziców uczniów.
  3. W wyborze dyrektora szkoły decydujący głos powinien należeć do ekspertów edukacji, np. kuratorium oświaty.
  4. W wyborze dyrektora szkoły decydujący głos powinien należeć do mieszkańców miejscowości, w której działa szkoła.
  5. W wyborze dyrektora szkoły decydujący głos powinien należeć do samorządu lokalnego.
  6. Nie mam zdecydowanej opinii w tej sprawie.
  Co powinno Pani/ Pana zdaniem być priorytetem edukacji szkolnej? 
  1. Szkoła powinna przede wszystkim uczyć samodzielnego zdobywania wiedzy oraz odpowiedzialności za własny rozwój.
  2. Szkoła powinna przede wszystkim uczyć współpracy i odpowiedzialności za siebie oraz swoje otoczenie.
  3. Edukacja powinna przede wszystkim być instrumentem wyrównywania szans i zapewniania spójność społecznej.
  4. Edukacja powinna przede wszystkim kształcić kompetencje niezbędne na rynku pracy.
  5. Szkoła powinna przede wszystkim przekazywać pewien podstawowy kanon kulturowy, wspólny dla wszystkich obywateli.
  6. Szkoła powinna przede wszystkim uczyć szacunku: wobec kobiet i mężczyzn, osób w różnym wieku, osób z niepełnosprawnościami, o różnym kolorze skóry, o innym niż polskie pochodzeniu etnicznym, o różnych wyznaniach i niewierzących, ubogich, homoseksualnych, biseksualnych i transpłciowych.
  7. Nie mam zdecydowanej opinii w tej sprawie.
  Pojawiają się postulaty zmian w programach nauczania. Czy popiera Pani/ Pan wprowadzenie następujących zmian w programach nauczania?
Prosimy wybrać wszystkie odpowiedzi, które pasują.
Tak Nie Nie mam zdecydowanej opinii w tej sprawie.
Należy rozszerzyć elementy doradztwa zawodowego, prawa pracy i podatkowego w programie nauczania.
Należy rozszerzyć program szkolny w zakresie kompetencji cyfrowych (np. nauka programowania, wykorzystanie internetu w prowadzeniu biznesu).
Należy wycofać nauczanie religii ze szkół publicznych.
Należy wprowadzić obowiązkową edukację seksualną do szkół.
Powinien zostać uruchomiony program przygotowujący nauczycieli do przeciwdziałania dyskryminacji ze względu na różne przesłanki, w tym płeć, orientację psychoseksualną i tożsamość płciową (seksizm, homofobię, transfobię).
Należy rozszerzyć nauczanie przedmiotów ogólnych w liceach, niezależnie od profilu wybieranego przez uczniów.
Należy wprowadzić obowiązkowy kanon lektur w szkołach podstawowych i gimnazjach.
  Obecnie działa ok 19 tys. szkół podstawowych i gimnazjów. W latach 2007–2012 zamknięto około 1 tys. szkół, w kolejnych 400 zlikwidowano najmłodsze klasy, co jest wstępem do zamknięcia placówki, a 500 szkół gminy przekazały innym podmiotom (dane Instytutu Badań Edukacyjnych).  Które z poniższych stwierdzeń jest bliższe Pani/Pana poglądom?
A. Państwo powinno wspierać samorządy w utrzymaniu mniejszych szkół, nawet jeśli są one droższe: samorząd musi zapewnić dostęp do edukacji, a rolą budżetu centralnego jest dbanie o to, by standardy oświaty były takie same, niezależnie od zamożności gmin.
B.Nie należy zatrzymywać procesu likwidacji i przekazywania szkół - jest to adekwatna odpowiedź na niż demograficzny, pozwala optymalizować koszty.
Prosimy wybrać jedną odpowiedź.
Zdecydowanie A Raczej A Raczej B Zdecydowanie B Nie mam zdecydowanej opinii w tej sprawie.
  Polska podjęła kroki zmierzające do zapewnienia otwartych, dostępnych podręczników i materiałów edukacyjnych – między innymi w ramach programu „E-podręcznik do kształcenia ogólnego”.  Czy zgadza się Pani/ Pan z poniższymi stwierdzeniami?
Prosimy wybrać wszystkie odpowiedzi, które pasują.
Tak Nie Nie mam zdecydowanej opinii w tej sprawie.
Nauczyciele powinni mieć możliwość wyboru podręcznika, którego będą używać.
Podręczniki i materiały edukacyjne wykorzystywane w polskich szkołach powinny być darmowe dla nauczycieli, uczniów i rodziców.
Podręczniki szkolne powinny być płatne, jednak należy przywrócić ulgę podatkową na podręczniki szkolne.
Treści edukacyjne finansowane z funduszy publicznych powinny być udostępniane obywatelom jako otwarte zasoby, wraz z pełnią praw do ich wykorzystywania i przetwarzania.
Podręczniki w formie papierowej powinny być stopniowo zastępowane e-podręcznikami, a szkoły powinny w coraz większym stopniu wykorzystywać multimedia i nowe technologie w nauczaniu.
  Jakie grupy społeczne są Pani/ Pana zdaniem wykluczone, marginalizowane, dyskryminowane? Prosimy o ich wymienienie.
samotni rodzice, osoby 55+, osoby z małych ośrodków wiejskich
  Które z poniższych stwierdzeń jest najbliższe Pani/ Pana poglądom?
Prosimy wybrać jedną odpowiedź.
  1. W moim przekonaniu co do zasady decyzja o dokonaniu aborcji powinna zależeć wyłącznie od woli kobiety.
  2. W moim przekonaniu przerywanie ciąży powinno być dopuszczalne pod określonymi warunkami.
  3. W moim przekonaniu przerywanie ciąży powinno być bezwzględnie zakazane.
  4. Nie mam zdecydowanej opinii w tej sprawie.
W jakich sytuacjach Pani/ Pana zdaniem przerywanie ciąży powinno być dopuszczone?
Prosimy wybrać wszystkie odpowiedzi, które pasują.
  1. W sytuacji, gdy ciąża stanowi zagrożenie życia lub zdrowia kobiety
  2. W sytuacji stwierdzenia dużego prawdopodobieństwa ciężkiego i nieodwracalnego upośledzenia płodu albo nieuleczalnej choroby zagrażającej jego życiu
  3. W sytuacji, gdy ciąża jest skutkiem gwałtu, kazirodztwa lub pedofilii
  4. Nie mam zdecydowanej opinii w tej sprawie.
  Od 2003 r. w Polsce są podejmowane próby uchwalenia ustawy o związkach partnerskich, które dawałyby parom m.in. prawo do uzyskiwania informacji o stanie zdrowia, dziedziczenia ustawowego bez konieczności płacenia podatku, prawo do pochówku partnera/ partnerki.  Którą z poniższych propozycji uregulowania tej kwestii Pani/ Pan popiera?
Prosimy wybrać wszystkie odpowiedzi, które pasują.
  1. Związki partnerskie dla par hetero- i homoseksualnych, z prawem do adopcji lub przysposobienia dzieci
  2. Związki partnerskie dla par hetero- i homoseksualnych, bez prawa do adopcji lub przysposobienia dzieci
  3. Związki partnerskie tylko dla par heteroseksualnych
  4. Nie ma potrzeby wprowadzania nowej instytucji legalizującej związki partnerskie.
  5. Nie mam zdecydowanej opinii w tej sprawie.
  Czy zgadza się Pani/ Pan z poniższymi stwierdzeniami?
Prosimy wybrać wszystkie odpowiedzi, które pasują.
Tak Nie Nie mam zdecydowanej opinii w tej sprawie.
Należy znieść przepis art. 212 Kodeksu Karnego przewidujący odpowiedzialność karną za zniesławienie.
  Które z poniższych stwierdzeń jest bliższe Pani/ Pana poglądom?
A. W moim przekonaniu co do zasady decyzja o przeprowadzeniu eutanazji powinna należeć do chorego.

B. W moim przekonaniu pod żadnymi warunkami nie jest dopuszczalne przeprowadzanie eutanazji.
Prosimy wybrać tylko jedną odpowiedź.
Zdecydowanie A Raczej A Raczej B Zdecydowanie B Nie mam zdecydowanej opinii w tej sprawie.
  W sieci jest coraz więcej nienawiści i tzw. hejtu, a pociągnięcie do odpowiedzialności autorów obelżywych wypowiedzi nadal jest bardzo trudne. Które z poniższych stwierdzeń jest bliższe Pani/ Pana poglądom?
A. Należy wprowadzić możliwość składania tzw. ślepych pozwów (niewymagających znajomości imienia i nazwiska hejtera), na podstawie których osoba obrażana w sieci występowałaby do sądu cywilnego, a następnie ten badałby zarzuty i nadawał bieg sprawie.

B. Narzędzia pozwalające pociągnąć do odpowiedzialności autorów znieważających wypowiedzi istnieją i są wystarczające.
Prosimy wybrać tylko jedną odpowiedź.
Zdecydowanie A Raczej A Raczej B Zdecydowanie B Nie mam zdecydowanej opinii w tej sprawie.
  Czy zgadza się Pani/ Pan z poniższymi stwierdzeniami?
Prosimy wybrać tylko jedną odpowiedź.
Tak Nie Nie mam zdecydowanej opinii w tej sprawie.
Należy wprowadzić zakaz wieszania symboli religijnych w urzędach państwowych i budynkach użyteczności publicznej.
  Obserwujemy coraz powszechniejsze wykorzystanie kamer monitoringu przez publiczne i prywatne podmioty. Czy popiera Pani/ Pan wprowadzenie następujących przepisów dotyczących monitoringu?
Prosimy wybrać wszystkie, które pasują.
  1. Obowiązek informowania nagrywanych osób o zamontowaniu kamer, administratorze nagrań i sposobie kontaktu z nim.
  2. Ułatwienia dostępu do nagrań dla osób nagrywanych.
  3. Ułatwienia dostępu do obrazu i nagrań dla policji i innych służb.
  4. Zakaz stosowania monitoringu z funkcją nagrywania dźwięku, poza sytuacjami ściśle przewidzianymi prawem.
  5. Zakaz instalowania kamer w przebieralniach, na basenach, w toaletach i innych miejscach, w których może dochodzić do naruszenia godności nagrywanych osób.
  6. Zakaz instalowania kamer w szkołach, przedszkolach i żłobkach.
  7. Wprowadzenie ścisłych reguł kontroli stosowania monitoringu, w tym kar finansowych dla podmiotów naruszających przepisy.
  8. Nie ma potrzeby wprowadzania nowych regulacji dotyczących monitoringu.
  9. Nie mam zdecydowanej opinii w tej sprawie.
  Rozwój nowoczesnych technologii wiąże się z możliwością zbierania i wykorzystywania danych o obywatelach na niespotykaną dotychczas skalę. Rodzi to nowe zagrożenia dla prywatności obywateli, ale też stanowi szansę na rozwój nowych gałęzi biznesu. Czy Pani/Pana zdaniem kluczowe jest:
Prosimy wybrać jedną odpowiedź.
  1. Zapewnienie skutecznej ochrony prywatności i danych osobowych obywateli, nawet kosztem ograniczenia rozwoju pewnych modeli biznesowych.
  2. Umożliwienie biznesowi nieskrępowanego działania, ponieważ jest to szczególnie ważne dla naszej gospodarki.
  3. Zwiększenie przejrzystości i kontroli nad przetwarzaniem danych osobowych, tak żeby obywatele mogli w świadomy sposób wyrażać zgodę na wykorzystywanie ich danych dla celów biznesowych.
  4. Nie mam zdecydowanej opinii w tej sprawie.
  Czy zgadza się Pani/ Pan z poniższymi stwierdzeniami? Prosimy wybrać wszystkie odpowiedzi, które pasują
Tak Nie Nie mam zdecydowanej opinii w tej sprawie.
Należy zaostrzyć kary dla osób znęcających się nad zwierzętami.
W Polsce powinien zostać wprowadzony zakaz wykorzystywania zwierząt w cyrkach.
Należy wprowadzić przepisy, które w większym stopniu niż obecnie będą chroniły zwierzęta laboratoryjne.
Pokaż mniej

Biografia

Filtruj wyniki

Rodzaj

Filtruj
Przefiltrowane przez:
od 3.07.2018
Parlamentarny Zespół ds. Rozwoju Żeglarstwa, członek
od 9.01.2018
Klub Poselski Nowoczesna, członek, Sejm RP VIII kadencji, Warszawa
od 6.12.2017
Parlamentarny Zespół Polskiego Czerwonego Krzyża, wiceprzewodnicząca
pokaż więcej

Kluczowe głosowania

Obecność i zgodność

Obecność
87.3%
Nieobecność
12.7%
Zgodność
z linią klubu
86.1%

Oddane głosy

Za
52.4%
Przeciw
30.9%
Wstrzymał się
3.9%
Nieobecny
12.7%
Filtruj wyniki

Zgodność z klubem

Głos

Typ głosowania

Filtruj
Przefiltrowane przez:
Głosowania 1–10 z 1202 pokaż 10 / 20 / 50 / wszystkie 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121
Data Tytuł Głos Zgodność z klubem
2019-03-15 13:28:44 Ustawa o kołach gospodyń wiejskich Przeciw zgodny
2019-03-15 12:49:09 Ustawa o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami oraz niektóre inne ustawy Za zgodny
2019-03-15 12:42:10 Ustawa o podatku od towarów i usług oraz ustawa - Prawo o miarach Wstrzymany zgodny
2019-03-15 12:20:28 Ustawa o zasadach ustalenia kolejności obsadzania mandatów posłów do Parlamentu Europejskiego wybieranych w Rzeczypospolitej Polskiej na kadencję 2019-2024 Nieobecność niezgodny
2019-03-15 12:19:48 Ustawa o uregulowaniu niektórych spraw w związku z wystąpieniem Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej z Unii Europejskiej i Europejskiej Wspólnoty Energii Atomowej bez zawarcia umowy, o której mowa w art. 50 ust. 2 Traktatu o Unii Europejskiej Za zgodny
2019-03-15 12:17:40 Ustawa o zasadach prowadzenia działalności przez niektóre podmioty rynku finansowego ze Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej oraz Gibraltaru w związku z wystąpieniem z Unii Europejskiej Za zgodny
2019-03-15 12:14:53 Ustawa o uregulowaniu niektórych spraw w związku z wystąpieniem Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej z Unii Europejskiej i Europejskiej Wspólnoty Energii Atomowej bez zawarcia umowy, o której mowa w art. 50 ust. 2 Traktatu o Unii Europejskiej Za zgodny
2019-03-15 11:42:08 Ustawa o drogach publicznych Przeciw zgodny
2019-03-15 11:17:57 Uchwała w sprawie zmiany Regulaminu Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej Za zgodny
2019-03-15 11:15:49 Głosowanie nad przyjęciem w całości projektu ustawy z druku nr 3279, wraz z przyjętymi poprawkami Za zgodny
pokaż 10 / 20 / 50 / wszystkie 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121

Obietnice

Różniece między związkami partnerskimi a małżeństwami

Również zakres praw takiego związku powinien się różnić od praw małżonków. Wraz z jego zawarciem partnerzy mogliby zyskiwać te same uprawnienia do dziedziczenia, wizyt w szpitalu i informacji o stanie zdrowia czy odbierania przesyłki pocztowej. Jednak prawo do wspólnego opodatkowania, a także darowizny lub dziedziczenia z zerową stopą podatkową (jak w pierwszej grupie) nabywaliby dopiero po jakimś czasie, np. po trzech latach wspólnego życia. Takie rozróżnienie należałoby wprowadzić ze względu na łatwiejsze, niż w wypadku małżeństwa nadużycia pozwalające na niepłacenie podatków w sytuacjach biznesowych. Podobne prawo mogliby nabywać partnerzy bez karencji, jeśli mają wspólne dzieci. O szczegółowe rozwiązania powinni już zadbać prawnicy. Taki model pomógłby wielu ludziom uporządkować swoje życie, zabezpieczyć bliskich, ale również stałby się pierwszym krokiem do równych praw wszystkich obywateli.

Żródło: wyborcza.pl

13 emerytura

Dla mnie jest dość oczywiste, że w tej chwili ta dyskusja o 13 emeryturze jest całkowicie bezprzedmiotowa. Bo dopóki my nie zrobimy czegoś, co spowoduje, że będziemy mieli większą aktywność zawodową, ale jednocześnie postawimy na jakieś kontrakty elastyczne, które spowodują, że do systemu ZUSu będą wpływać dodatkowe środki, wynikające z faktu, że będzie więcej osób pracować na kontraktach, a nie na umowach zlecenia. To tak długo, nie będziemy w ogóle mogli mówić o jakichkolwiek pieniądzach w ZUSie

Żródło: www.tvn24.pl

Koalicja w Sejmie

Dla nas najważniejszy jest program. Jeżeli się da zbudować koalicję wokół najważniejszych naszych tez programowych, np. wyrównywanie przywilejów, czyli brak przywilejów, jak jasne i proste podatki, jak co nie jest zabronione jest dozwolone, to wtedy będziemy budować koalicje. Nie będziemy budować koalicji tylko po to, żeby otrzymać jakieś stanowiska

Żródło: www.polskieradio.pl

Sprzeciw finansowaniu religii w szkołach z budżetu

Jednym z elementów naszego programu jest zaprzestanie finansowania lekcji religii z budżetu państwa, chociażby ze względu na koszta, te pieniądze można wydać na inne cele edukacyjne.

Żródło: www.polskieradio.pl

Nowoczesne państwo

My się staramy budować nowoczesne państwo w którym człowiek ma dużą wolność osobistą, i ta wolność osobowa to m.in. pełna niezależność światopoglądowa, jesteśmy np. zwolennikami związków partnerskich.

Żródło: www.polskieradio.pl

Regionalizacja płacy minimalnej

Mówiąc o zmianie konstrukcji zatrudnienia mówimy o tym, że powinna być regionalizacja najniższej krajowej. I inna ona powinna być w tych przysłowiowych Ustrzykach Dolnych a inna w Warszawie. Jest inny rynek pracy i mamy inną sytuację dotyczącą kosztów życia w różnych regionach Polski, dlatego tez płaca minimalna powinna być zróżnicowana

Żródło: www.polskieradio.pl

Podwyższenie wieku emerytalnego dla wchodzących na rynek pracy

My mówimy o wydłużeniu wieku emerytalnego tylko dla soóśb, któe dopiero przychodzą do zawodu. Czyli nie mówimy o tych górnikach, które są w tej chwili górnikami, tylko mówimy dla osób które teraz przyjdą, to informujemy je, że jeśli chcą wejść do tego zawodu to już będą na takich samych warunkach jak wszyscy inni Polacy.

Żródło: www.polskieradio.pl

6-latki do szkoły

Jeśli chodzi o kwestię, czy 6 latek może chodzić do szkoły, to jestem zdecydowanie na tak. Oznacza to też obowiązkowe pójście 5 latków do przedszkolnych zerówek i konieczność zapewnienia miejsc w przedszkolach dla nich przez gminy. Taki ruch pozwala większej grupie młodszych dzieci na uczęszczanie do przedszkoli, bo oznacza więcej miejsc dla 3, 4 i 5 latków. Również program klas 1-3 został już dostosowany do potrzeb 6 latków i nie powinny mieć one problemu z opanowaniem go, szczególnie pod opieką dobrego nauczyciela (trzeba popracować nad systemem kształcenia nauczycieli i selekcją kandydatów do zawodu nauczyciela). Warto tez zadbać o system świetlic szkolnych, bo te niestety bywają przepełnione i niedostosowane do rozwoju dziecka 6 letniego, brakuje w nich miejsca do zabawy.

Żródło: lubnauer.liberte.pl

Praktyczne studia

Najwyższy czas, żeby pomyśleć o tym, żeby była duża grupa studiów praktycznych, czyli studiów które dają jakiś konkretniejszy zawód, które rzeczywiście maja charakter praktyczny, gdzie uczą zawodowcy, czyli ludzie, którzy są też praktykami i nie takie że dają tytuł inżyniera bo są praktyczne teoretycznie, tylko również takich które maja linie technologiczne, które umożliwiają uczenie konkretnych umiejętności.

Żródło: studia.tv

Wyższe nakłady na szkolnictwo wyższe

Ja nie wyobrażam sobie żeby środki na szkolnictwo wyższe nie wzrosły, gdzie u nas nie sięgają one nawet 0,5 proc., a są kraje w których sięgają rzędu 2 proc. W związku z tym jeżeli chcemy mieć postęp technologiczny , jeśli chcemy mieć wzrost gospodarczy, to bez nakładu na szkolnictwo wyższe, i to nie nakłady idące za studentem, ale nakłady idące w bazy szkolnictwa wyższego, w rozwój nauki, nie wyobrażam sobie, żeby Polska miała być krajem rzeczywiście innowacyjnym.

Żródło: studia.tv

Chrońby zabytki sakralne

I chociaż są to budynki należące do Kościoła, to zadaniem państwa jest zabezpieczenie ich przed pożarami, wandalizmem czy kradzieżami. To państwo powinno pomóc sfinansować instalacje przeciwpożarową ze zraszaczami, której zabrakło w kościółku w Mileszkach. Państwo albo instytucje samorządowe. Oczywiście budżet to nie worek bez dna i nie da się z pieniędzy publicznych sfinansować wszystkiego. Ale dlaczego przeznaczamy po raz kolejne kilkanaście milionów na powstającą Świątynię Opatrzności Bożej, wielką budowlę sakralną bez charakteru zabytkowego? Dlaczego marnujemy środki budżetowe? Rolą państwa jest wybieranie priorytetów. Bez dobrze wybranych priorytetów, tracimy to co najcenniejsze – dziedzictwo narodowe.

Żródło: lubnauer.liberte.pl

Przeciwko finansowaniu partii z budżetu

Jestem zdecydowanie przeciw finansowaniu partii z budżetu w obecnym stanie prawnym. Zabetonowanie sceny politycznej, przewaga finansowa partii, które są w Sejmie nad pozostałymi, niejasne zasady wydawania środków pochodzących z pieniędzy publicznych, to tylko niektóre grzechy systemu.

Żródło: off2.blog.pl

Programy profilaktyki próchnicy

Programy profilaktyki próchnicy realizowane przez NFZ powinny być kompleksowe i obowiązkowe dla każdego dziecka. Powinny się składać z oceny stanu uzębienia i przyzębia, zabiegów profilaktycznych (fluoryzacja, lakowanie) i kończyć się wystawieniem karty potrzeb stomatologicznych przekazywanej rodzicom (karta będzie zawierała propozycje leczenia, dalszej profilaktyki, zmian dietetycznych).

Żródło: lubnauer.liberte.pl

Dostępność do lekarzy stomatologów

Ponieważ największy problem jest z dostępnością do lekarza stomatologa na terenach wiejskich, to należałoby otworzyć 1-2 gabinety w każdej gminie, żeby zwiększyć dostępność do leczenia. Być może państwo, żeby zachęcić stomatologów do pracy na takim terenie, powinno zainwestować w wyposażenie gabinetów, a NFZ zakontraktować leczenie. Na wsiach w dalszym ciągu dominują nieduże szkoły, które nie mają ani warunków lokalowych, ani odpowiedniej liczby uczniów, żeby zapewnić pracę dla stomatologa szkolnego, więc gabinety szkolne nie mają tam racji bytu.

Żródło: lubnauer.liberte.pl

Nowoczesna, praktyczna szkoła

Zajęcia techniczne w szkołach podstawowych i w gimnazjach muszą pozwalać rozwinąć różne zdolności manualne uczniów, a nie tylko uczyć pisma technicznego i wykonywania prac z papieru lub tektury. Trzeba wrócić do szycia, korzystania z młotka, a może nawet wymiany kontaktu. Warto nauczyć dzieci jak przygotować rower do sezonu i jak wymienić dziurawą dętkę. Kiedy dziecko podejmuje decyzje o wyborze zawodu, pójściu do liceum, technikum czy szkoły zawodowej, warto, żeby znało swoje zdolności manualne, a nie tylko akademickie. Powinno wiedzieć, czy kocha pracę z drewnem, łączenie kabli, czy może gotowanie. Chcemy wychować „Zawodowców”, a nie próbujemy zainteresować ich pracą elektryka, mechanika czy kucharza. Wychowujemy pokolenie, które nie będzie potrafiło przyszyć guzika, a do wkręcenia haka w ścianie wezwie specjalistę

Żródło: lubnauer.liberte.pl

Nowoczesna, praktyczna szkoła

Lekcje języka polskiego, poza poznaniem kultury i literatury polskiej powinny służyć pozyskaniu takich umiejętności praktycznych, jak napisanie maila, listu motywacyjnego, polemiki, tekstu na blogu czy listu do mediów. Obecnie na zajęciach ćwiczy się dłużej tylko te formy, które są wymagane na egzaminach (charakterystyka bohatera, czy rozprawka). Ile razy w życiu po skończeniu szkoły pisali Państwo charakterystykę?

Żródło: lubnauer.liberte.pl

Zasady zawierania związków partnerskich

Przede wszystkim związek partnerski powinien być zawierany, podobnie jak małżeństwo, w urzędzie stanu cywilnego, tak aby ci, którzy tego pragną, mogli mu nadać odpowiednio uroczystą oprawę pozwalającą na podkreślenie ich uczuć. Inna natomiast powinna być procedura rozstania, łatwiejsza niż w małżeństwie. To zachęciłoby pary nieformalne do uporządkowania swojej sytuacji prawnej. W sytuacji zgody obu stron wystarczyłoby wspólne podpisanie decyzji o rozstaniu w obecności urzędnika urzędu stanu cywilnego.

Żródło: wyborcza.pl

Związki partnerskie

Instytucja związku partnerskiego mogłaby pomóc wielu ludziom żyjącym obecnie w konkubinacie uporządkować swoje sprawy tak, żeby na co dzień lub w sytuacji losowej - choroby, śmierci partnera - ich przeznaczenie było lepsze. By mogli korzystać z przywilejów podatkowych, być z partnerem w szpitalu, dziedziczyć, mieć zabezpieczoną przyszłość. By ich dzieci miały uporządkowaną sytuację prawną, np. przez domniemane ojcostwo partnera. Również pary homoseksualne mogłyby uporządkować swój status prawny

Żródło: wyborcza.pl

Uczenie się całe życie

Dla nas ważny jest postulat tak zwany "long life learning", żeby uczyć się całe życie i żeby zapewniać możliwości uczenia się całe życie dla ludzi w różnym pokoleniu. Zależy nam na tym, ze aby aktywizację osób 50+ należy zacząć od przeszkolenia ich, tak by oni mogli zdobywać nowe zawody.

Żródło: www.polskieradio.pl

Przeciwko ustanowieniu stawki godzinowej

Nie jesteśmy zwolennikami ustanowienia centralnie najniższej stawki godzinowej, bo o może doprowadzić do likwidacji miejsc pracy zamiast powstania nowych.

Żródło: www.polskieradio.pl

Dlaczego kandyduję

Kandyduję, bo nadszedł czas, kiedy ja i ludzie o podobnych do moich poglądach, jeśli chcą iść na wybory, to muszą zaryzykować i stworzyć sobie sami alternatywę do PO i PIS, angażując się w Nowoczesną. Muszą to zrobić, żeby wyrwać się z zaklętego cyklu leminga, muszą to zrobić, żeby nie wybierać mniejszego zła. Ja już się zaangażowałam. Chcę zmieniać polską edukację. Chcę zmieniać Polskę

Żródło: lubnauer.liberte.pl

JOW-y

Jestem za, a nawet przeciw. Tak, model niemiecki – mieszany, mi odpowiada. Tak, model australijski z głosem przechodnim jest do rozważenia. Nie, model brytyjski uważam za szkodliwy (a o ten chodziło Kukizowi). W przypadku modelu brytyjskiego zgadza się ze mną również większość Brytyjczyków, spośród których 60% chce reformy systemu wyborczego i odejścia od JOWów.

Żródło: off2.blog.pl

Oświadczenia majątkowe

Oświadczenie
I. Zasoby pieniężne
Środki pieniężne (złotówki)
Kwota: 590 000 PLN
Uwagi: wspólnota majątkowa z mężem
Papiery wartościowe
Nazwa: TFI PKO (różne)
Pełna kwota: 21 047 PLN

Nazwa: TFI Investor (różne)
Pełna kwota: 244 393 PLN

Nazwa: TFI Skarbiec (różne)

Nazwa: certyfikaty inwestycyjne DB
Pełna kwota: 50 000 PLN

Nazwa: ubezpieczenie na życie (mąż)
Pełna kwota: 30 625 PLN

Nazwa: akcje PKO BP
Pełna kwota: 20 471 PLN
Uwagi: wartość około

II. Nieruchomości
4. Inne nieruchomości
Rodzaj: lokal mieszkalny
Tytuł prawny: spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego
Uwagi: wartość około, część majątku pochodząca z majątku wspólnego rodziców, z którego posłanka odziedziczyła 1/4 po śmierci ojca w 2012 r., nie został dokonany podział spadku

Rodzaj: działki gruntu
Uwagi: nieużytki rolne V-VI kl. wartość około, część majątku pochodząca z majątku wspólnego rodziców, z którego posłanka odziedziczyła 1/4 po śmierci ojca w 2012 r., nie został dokonany podział spadku

Rodzaj: dom mieszkalny- cel letniskowy
Uwagi: wartość około, część majątku pochodząca z majątku wspólnego rodziców, z którego posłanka odziedziczyła 1/4 po śmierci ojca w 2012 r., nie został dokonany podział spadku

IX. Inne dochody...
Dochód
Opis: Sejm RP uposażenie
Kwota: 137 344,45 PLN

Opis: Sejm RP dieta
Kwota: 30 479,68 PLN

XI. Zobowiązania pieniężne o wartości > 10.000 zł
Zobowiązanie
Opis (rodzaj, wobec kogo, w związku z jakim wydarzeniem): kredyt hipoteczny zaciągnięty w 2008 r. w Kredyt Bank
Cała kwota: 261 755 CHF
Uwagi: stan zadłużenia na 2017-12-31 r. Obecnie to bank BZ WBK
Oświadczenie
I. Zasoby pieniężne
Środki pieniężne (złotówki)
Kwota: 536 000 PLN
Uwagi: wspólnota majątkowa z mężem
Papiery wartościowe
Nazwa: ubezpieczenie na życie męża
Pełna kwota: 30 625 PLN

Nazwa: akcje PKO BP
Pełna kwota: 12 960 PLN
Uwagi: wartość około, część majątku pochodząca z majątku wspólnego rodziców, z którego posłanka odziedziczyła 1/4 po śmierci ojca w 2012 r., nie został dokonany podział spadku

II. Nieruchomości
4. Inne nieruchomości
Rodzaj: lokal mieszkalny
Tytuł prawny: spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego
Uwagi: wartość około, część majątku pochodząca z majątku wspólnego rodziców, z którego posłanka odziedziczyła 1/4 po śmierci ojca w 2012 r., nie został dokonany podział spadku

Rodzaj: działki gruntu
Uwagi: nieużytki rolne V-VI kl. wartość około, część majątku pochodząca z majątku wspólnego rodziców, z którego posłanka odziedziczyła 1/4 po śmierci ojca w 2012 r., nie został dokonany podział spadku

Rodzaj: dom mieszkalny- cel letniskowy
Uwagi: wartość około, część majątku pochodząca z majątku wspólnego rodziców, z którego posłanka odziedziczyła 1/4 po śmierci ojca w 2012 r., nie został dokonany podział spadku

IX. Inne dochody...
Dochód
Opis: Uniwersytet Łódzki
Kwota: 10 432,83 PLN

Opis: Sejm RP uposażenie
Kwota: 134 849,06 PLN

Opis: Sejm RP dieta
Kwota: 29 594,52 PLN

XI. Zobowiązania pieniężne o wartości > 10.000 zł
Zobowiązanie
Opis (rodzaj, wobec kogo, w związku z jakim wydarzeniem): kredyt hipoteczny zaciągnięty w 2008 r. w Kredyt Bank
Cała kwota: 261 755 CHF
Uwagi: stan zadłużenia na 2016-12-31 r. Obecnie to bank BZ WBK
Podpis
Data: 2017-04-23
Oświadczenie
I. Zasoby pieniężne
Papiery wartościowe
Nazwa: NN globalnych spółek dywidendowych

Nazwa: Ubezpieczenie na życie (mąż)
Pełna kwota: 28 463 PLN

Nazwa: Akcje PKO BP
Pełna kwota: 11 500 PLN
Uwagi: majątek rodziców, z którego dziedziczy 1/4 po śmierci ojca w 2012 r., nie został dokonany dział spadku

II. Nieruchomości
4. Inne nieruchomości
Rodzaj: lokal mieszkalny
Tytuł prawny: spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego
Uwagi: majątek rodziców, z którego dziedziczy 1/4 po śmierci ojca w 2012 r., nie został dokonany dział spadku

Rodzaj: działki gruntu
Uwagi: nieużytki rolne V-VI kl. majątek rodziców, z którego dziedziczy 1/4 po śmierci ojca w 2012 r., nie został dokonany dział spadku

Rodzaj: dom mieszkalny- cel letniskowy
Uwagi: majątek rodziców, z którego dziedziczy 1/4 po śmierci ojca w 2012 r., nie został dokonany dział spadku

IX. Inne dochody...
Dochód
Opis: Uniwersytet Łódzki
Kwota: 71 162,5 PLN

Opis: Politechnika Łódzka
Kwota: 2500 PLN

Opis: Sejm RP uposażenie
Kwota: 21 738,41 PLN

Opis: Sejm RP dieta
Kwota: 4039,36 PLN

Opis: Gazeta Wyborcza
Kwota: 450 PLN

Podpis
Data: 2016-04-25
Uwaga / Sprostowanie: korekta do XI 09.06.2016
Oświadczenie
Dane osobowe
Imię (imiona): Katarzyna Anna
Nazwisko: Lubnauer
Zatrudnienie
Miejsce zatrudnienia: Uniwersytet Łódzki, Wydział Matematyki i Informatyki KTPiS
Stanowisko lub funkcja: starszy wykładowca
I. Zasoby pieniężne
Papiery wartościowe
Nazwa: akcje PKO BP
Pełna kwota: 13 800 PLN
Uwagi: majątek rodziców, z którego dziedziczy 1/4 po śmierci ojca w 2012 r., nie został dokonany dział spadku

Nazwa: NN globalnych spółek dywidendowych
Uwagi: ok. 8000 PLN

Nazwa: NN Japonia
Uwagi: ok. 7000 PLN

Nazwa: KBC Akcja
Uwagi: ok. 4000 PLN

Nazwa: Metlife akcji amerykańskich
Uwagi: ok. 2000 PLN

Nazwa: Ubezpieczenie na życie z fund. kapit. (mąż)
Pełna kwota: 28 131 PLN
Uwagi: wart. wykupu (20.12.2014 r.)

II. Nieruchomości
4. Inne nieruchomości
Rodzaj: lokal mieszkalny
Tytuł prawny: spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego
Uwagi: majątek rodziców, z którego dziedziczy 1/4 po śmierci ojca w 2012 r., nie został dokonany dział spadku

Rodzaj: działki gruntu
Uwagi: nieużytki rolne V-VI kl. majątek rodziców, z którego dziedziczy 1/4 po śmierci ojca w 2012 r., nie został dokonany dział spadku

Rodzaj: dom mieszkalny- cel letniskowy
Uwagi: majątek rodziców, z którego dziedziczy 1/4 po śmierci ojca w 2012 r., nie został dokonany dział spadku

IX. Inne dochody...
Dochód
Opis: Uniwersytet Łódzki
Kwota: 61 380 PLN
Uwagi: I-XI 2015 r.

Opis: zlecenie, Politechnika Łódzka
Kwota: 5000 PLN

Opis: umowa o dzieło Agora SA.
Kwota: 900 PLN

Podpis
Data: 2015-11-08
Uwaga / Sprostowanie: korekta do IX. inne dochody- 5000 PLN brutto zlecenie z Politechniki Łódzkiej, 900 PLN brutto umowa o dzieło Agora SA.